پیشنهاد های خوب
نوشته شده توسط : مهدی حیدری

حالا که مدتی از بازشدن مدرسه‌ها می‌گذرد ، دوباره نوجوان‌ها درگیر درس خواندن و انجام دادن تکلیف‌های درسی شده اند . در اینجا چند پیشنهاد کوچک اما کارساز ارائه می‌شود ، پیشنهادهایی که کمک می‌کنند هر نوجوانی در درس خواندن و انجام تکالیف منزل موفق تر باشد

* بلافاصله بعد از رسیدن به خانه ، دست به کار شو و برو  سروقت انجام دادن تکالیف .

اگر خسته ای ، خوب است همان اول دوش بگیری و بعد به درس‌هایت برسی . اگر این کار را بکنی ، دیگر آخر شب ، درد سر به هم خوردن تمرکز نخواهی داشت . اول ، تکلیف‌های مهم تر را انجام بده و بعد برو سراغ درس‌هایی که کمتر اهمیت دارند .

 

* یک گروه درس خوانی و انجام تکالیف تشکیل بده .

حواستان باشد که این کار برای هر کسی و با هر کسی نتیجه نمی‌دهد ؛ کسانی را انتخاب کن که می‌خواهند مطالعه کنند یا تکلیفشان را انجام بدهند . برای گپ و گفت و خنده دور هم جمع نشوید ؛ یک راست بروید سر اصل مطلب و تمامش کنید . از روی دست همدیگر نیز کپی نکنید و فقط در یک گروه و کنار هم کار کنید . اگر هم جواب سوالی یا حل مسئله ای را بلد نیستید ، برای رسیدن به جواب یا راه حل مناسب ، از هم کمک بگیرید .

بار سنگین-روانشناسی4

* موقع درس خواندن فقط درس بخوان .

 تلویزیون نگاه نکن و به پیامک و تلفن جواب نده . دور رایانه و چرخ زدن در اینترنت را هم خط بکش . اگر بتوانی این کارها را بکنی ، آن وقت موفق خواهی شد درس‌هایت را زودتر تمام کنی . یادت باشد که بعد از آن می‌توانی همه ی این کارها را با خیال راحت انجام بدهی . در ضمن از اعضای خانواده و اطرافیان خواهش کن که فضای آرامی‌برایت به وجود بیاورند .

 

* یک جای دنج و مرتب برای مطالعه پیدا کن .

 بهترین جا برای این کار احتمالا اتاقی ساکت است که از نور کافی هم برخوردار باشد . مطالعه در محیط ساکت و مناسب ، موجب می‌شود ذهنت را متمرکز و منظم کنی و نتیجه ی بهتری از لحظه‌های درس خواندنت بگیری





:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: